Talladin

13 aug

Publicerad 2012-08-13 20:14:45 i Vad händer idag?

Analysen var hemsk. Det var alldelles för mycket kalk i höet. Nu har jag tänkt om och beställt 1,5 ton av Emil istället. Så får vi blanda lite för att rätta till Ca/P kvoten.
Hoppas det jag tänkt blir bra. Här kommer min idé:
2,5 kg Svenljunga hö
8 kg Emil hö
1 liter havre
100 g sojamjöl (vilket jag aldrig hört talas om innan, men som
var väldigt bra protein tydligen)
och lite lucernpellets eller betfor för att blanda sojamjölet med.

Hoppas det blir bra för min lilla kille så han slipper falla ut denna vintern också..


I torsdags hjälpte Maria mig att träna Talle med vagnen. Han var så duktig. Lite rädd när de kom "något" och slog mot bakbenen men efter några gånger kunde han ha vagnen mot hela bakbenen utan problem. :)

Hade velat göra om det några dagar direkt men jobbade hela helgen så blev inte så. Skall försöka denna veckan, eller så blir det nästa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela