Talladin

30 maj

Publicerad 2012-05-30 12:43:00 i Vad händer idag?

Idag cyklade jag bort till Talladin och Fnizze i sin fina hage. Efter kontroll av temp och longering var det fästing koll. De hade en var. Talles sår behöver nog tvättas igen då det är lite var i. Det är inte bra med all denna värmen nu. Behöver ha det lite kallare tills det läkt.

Talle hade sårskorpor av ett sår ovanför hoven på vänster fram. Funderar på om det skulle kunna vara från bakohoven och om han då måste ha boots eller lindor eller liknande när han springer. Har ju sett att bakhovarna kommer långt fram när han travar. På höger fram hade han ett sår ungefär på samma ställe fast runt. De andra  var som en tråd längs med benet, såg ut precis  som en hov. Jag tog bort ltie smuts ur de runda såret. Hade tyvärr inte med mig sårsprejen men sprutade lite vatten som jag hade med om Fnizze skulle behöva i ögat. Ska be mamma spreja nästa gång hon ska dit. Och tvätta med jodopax också. 

Vänster bens sårskorpa
 
Igår började pappa och Fabian laga våran travsulky. Så när den är färdig ska jag få ta med den till Kinnarumma. Behöver bara en sele också. Det finns massa på nätet med de svarar inte på mail.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela