Talladin

21/10- 12

Publicerad 2012-10-21 15:48:00 i Vad händer idag?

Idag hände mycket. Medans vi väntade på en ny häst så tränade jag och Klaes Talladin. Det gick jättebra. Jag satte fast honom själv i vagnen medans Klaes stod vid sidan av. Sedan tog Klaes tömmarna och jag gick med grimskaftet. Vände vid änden av gården som vanligt och jag gick längre bort eftersom. Hade grimskaftet hellängt och gick vid sadelläget ungefär utan problem. Klaes försökte styra lite men han har ju inte tränat plus att det är svårft på rak väg. Vi vände åt andra hållet när vi kommit tillbaka och sedan kom nya hästen.

Talle tyckte det var jätteroligt med en ny ung kompis. Det var en vallack, 4 år. Lite fullblod tror jag. Har ännu inte sett honom på riktigt utan bara med täcke. Han är rätt lik Talle i kroppen. Smal och gänglig. Talle följde honom sedan första steget. De sprang några vändor i hagen och sedan sprang Talle runt honom medans han gick. De andra hästarna orkade inte ens hälsa på honom. Talle passasde på att bita Akilles lite ibland också. :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela