Talladin

14 december

Publicerad 2011-12-14 15:24:08 i Vad händer idag?

Är och jobbar för tillfället. Har inte varit hos min kille sedan i söndags kväll. Jobbat alltför mycket. Blir 69 timmar denna veckan plus 8 timmar jour. Tur han klarar sig utan mig ett tag. Men ikväll kommer jag och fixar ny mat till honom. Inatt ska han få sova med sin bästis inne. Imorgon kommer nämligen hovslagaren så då är det bäst att ha rena, torra hovar. Vilket man inte får i hagen. Tänk att det är december. Inatt kom det både åska, storm och hagel under en natt.

Mamma och Valter har hjälpt mig med Talle nu när jag inte haft tid. Det är bra att vi kan hjälpas åt. Hennes hästar ska ju också ha mat varje morgon och kväll.
Tror det var i söndags eller i fredags som jag var ute en sväng med Talle. Märktes att han fått mera Lucern, var på tärna och skuttade för läskiga spöken i skogen. Vi tränade stanna, gå, gå över träd mm ca 25 min. Som vanligt i grimman men får se hur länge det går. Han ville envisas att gå framför mig hela tiden vilket jag inte uppskattar. Även om han stannar så fort det kommer tryck från grimskaftet så kan han ju dra iväg med mig. Även när han blev "rädd" för spöken så stannade han när grimskaftet tog slut. Inga problem. Undra hur lång tid det kommer ta innan han fattar att han är hingst. Han är fortfarande under alla andra och tuggar mot dem för att visa detta. Dock har han blivit lite modigare. Går inte bort från höhögen när Buick är 5 m bort utan Buick får minnsan vända rumpen till innan han går. Om man lägger ut maten i två högar på en av de stora stenarna så kan de äta på samma sten tills det blir för lite mat kvar.

På söndag är jag ledig och då har jag tänkt vi ska gå till ridhuset och träna övningar utan grimma. Vill att han ska bli bättre på att springa till mig och även gå/springa dit jag pekar senare. Kan vara bra att kunna ibland. Stå still ska vi öva in bättre också. Han är en liten ögontjänare så måste vara nog med det.

Hörs säkert på söndag nästa gång. Kan komma in några tävlingar emellan kanske..

Kommentarer

Postat av: Camilla- Vinn presentkort värt 300kr

Publicerad 2011-12-16 13:55:47

TÄVLA OM ETT PRESENT KORT VÄRT 300kr HOS MY ONE!



http://camillahastskotare.blogg.se/2011/december/tavla-om-et-presentkort-vart-300kr-hos-my-one.html

Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela