Talladin

25 dec

Publicerad 2011-12-26 12:44:38 i Vad händer idag?

Idag mätte jag Talle igen. Förra gången var den 27 november så nästan ecakt en månad mellan. Trots att jag inte tänkte alls på det..

Den 27 nov var han 143 på manken o 147 på rumpan.
Tills idag hade han konstigt nog bara vuxit på rumpan. 143 på manken o 149 på rumpan.

Detta trots att han ser mycket mer propotionelig (ursäkta stavningen) ut nu än förra månaden. Ska försöka ta ett kort på honom imorgon så man ser att han blivit så röd och fin nu i vinterpälsen. :)

Idag följde Klaes med och så tog vi killarna till ridhuset. Tänkte de skulle få busa av sig lite. Var endast min häst som ville detta.. Fnizze mest stod i hörnet med klaes och var svår att få igång och springa även för Talladin. Önskar jag hade tagit kort eller filmat Talle när han sputtade omkring. Enorma bocksprång och en gång stegrade han rakt upp och gick två teg på bakbenen.. Hoppade även över lite sockerbitar. Han måste träna upp sin hoppteknik. Den är hemsk. Fnizze hoppar mycket mer harmoniskt. 
I höstas när jag pratade med Irene sa hon att Robin Z inte heller var någon bra hopphingst i början innan han vuxit i sig. Så hoppas det är därför och att han kommer in i det senare.

 http://www.youtube.com/watch?v=vJ8c09EMSrQ

Här är en video med hans fina morfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela