Talladin

11 September del 2

Publicerad 2011-09-11 22:15:32 i Vad händer idag?

Nu är jag slut för idag. Ska bara skriva här innan sängen hägrar. Idag tränade vi "longering". Alltså att han gick runt mig i en ring utan att stanna eller komma in till mig. Det var första gången vi hade longerlina istället för kort grimskaft så lite spännande var det. Extra krydda var de andra två som skulle vara mitt i det hela. Efter några minuter gick vi ut från hagen och han åt mat medans jag borsta och fixade. Han hade konstiga prickar på många stället på kroppen. Jag hade märkt dem tidigare på hasen men nu var det några på rumpan, frambenen, magen och så. Så dem får jag hålla koll då och hoppas de försvinner snart.
Efter maten var uppäten så gick vi en liten promenad. Tränade på att stanna och starta. öka skritten och trava. Vi kom upp till tre andra hästar som vi stod och kollade på ett tag. Både Talle och dem var väldigt intresserade av varandra. Han fick upp huvudet högt upp och spetsade öronen. Blev så fin så.
På vägen tillbaka försökte jag få honom att gå framför mig. Jag gick bak vid rumpan och han skulle gå först. I början var det väldigt konstigt tyckte han, men i slutet gick han på så bra så. Det ska nog gå lätt att tömköra och köra in honom nästa år.  :) När man lägger en stabil och lugn grund så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela