Talladin

19 september

Publicerad 2011-09-19 19:35:00 i Vad händer idag?

Idag "tömkörde" jag honom för första gången. Tog longerlinan på ena sidan grimman och ett extra långt grimskaft på andra. Sen skulle jag ha honom att gå framåt fasten jag var snett bakom. Det förstod han inte alls. Försökte bara vända runt till mig flera gånger. Drog tillbaka honom med tryck på rumpan av repen och han fattade efter några gånger att inte vända runt. Dock försod han inte att gå framåt när jag smackade så fick snärta lite med änden på grimskaftet på rumpan. Så fort han gick framåt klickade jag och sa han var duktig. 

Efter några tveksamma steg gick han på som om jag varit framme hos honom. Stannade när jag kombinerade tryck på grimman och prooo. efter ca 15 meter vände vi och gick tillbak igen. Det var inte längt men tillräckligt för hans hjärna att ta in. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela