Talladin

9 september

Publicerad 2011-09-09 11:13:57 i Vad händer idag?

Uppe tidigt idag. Redan kl åtta. Vid halv tio var jag redo att hälsa på killarna. Det var så kallt innan under 10 grader.. Jag klarade att ta ut Talle utan att få två extra på köpet. Han fick äta sin mat utanför hagen medans de andra glodde.

När hälften av maten var uppäten fick han ha tränset igen. Det var väl en vecka eller något sedan vi hade de senast. Han tuggade på det några minuter innan han slappnade av. Då tog jag av det igen. Jag har aldrig dragit i tränset utan om vi går med de på så styr jag med grimman runt halsen. Vill spara munnen så länge som möjligt. Bara ha det i så han vänjer sig vid känslan. 
Efter  de var av igen, åt han resten av maten och in i hagen.  

Nu får han gå och njuta av solen och jag jobba hela eftermiddagen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela