Talladin

6 september

Publicerad 2012-09-06 15:03:00 i Vad händer idag?

Idag var jag ledig så var med Talle på dagstid. Det var väldigt varmt och svettigt. Vi började med lite tömkörning. Provade programmet igen. Det gick sådär. Han förstår inte att han skall slappna av i halsen. Jag kan inte ha den i ringarna där uppe för du trycker han ihop halsen och går i för hög form. Tar jag den längre ner går han för lågt istället. Men måste ha genom några ringar Annars är risken att den ramlar ner när det blir slakt.
Vi får se hur det går den 16 när vi skall tävla. Det blir spännande.
 
Efter lite träning släppte jag honom på ridbanan. Han ville bara äta så jagade iväg honom varje gång han försökte äta. Sedan jagade jag bort honom när han nafsade. Han blev lite tillbakadragen men verkade förstå att man inte skall äta på mig. Han tyckte det var lite tråkigt att inte få godis men han måste börja lära sig nu. Jag gav honom mycket kel och kli men han tyckte inte det var mycket värt jämfört med godiset..
 
Imorgon skall vi löshoppa. Det blir spännande att se om man fattar och om han förbättrat frambenstekniken något. Har mailat till olika ställen som skall ha löshoppning under hösten för att få det lite mer regelbundet nu under hösten. Inget svar än men hoppas väl att de kommer snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela